Como saber se um objeto ja esta criado?!
Oi,
Alguem pode me ajudar, em um while eu crio uma tabela temporaria, e quando acontece a repeticao da um erro pq tenta criar o objeto novamente.
Como eu faço para saber se este objeto esta criado?!
Ahhh o objeto é um TTable
Obrigado
[rock][it]
Alguem pode me ajudar, em um while eu crio uma tabela temporaria, e quando acontece a repeticao da um erro pq tenta criar o objeto novamente.
Como eu faço para saber se este objeto esta criado?!
Ahhh o objeto é um TTable
Obrigado
[rock][it]
Rock.it
Curtidas 0
Respostas
Motta
12/01/2004
Tests for a nil (unassigned) pointer or procedural variable.
Unit
System
Category
miscellaneous routines
function Assigned(var P): Boolean;
Description
Use Assigned to determine whether the pointer or procedure referenced by P is nil. P must be a variable reference of a pointer or procedural type. Assigned(P) corresponds to the test P<> nil for a pointer variable, and @P <> nil for a procedural variable.
Assigned returns False if P is nil, True otherwise.
Note:Assigned can´t detect a dangling pointer--that is, one that isn´t nil but no longer points to valid data. For example, in the code example for Assigned, Assigned won´t detect the fact that P isn´t valid.
var P: Pointer;
begin
P := nil;
if Assigned (P) then Writeln (´You won´´t see this´);
GetMem(P, 1024);{P valid}
FreeMem(P, 1024);{P no longer valid and still not nil}
if Assigned (P) then Writeln (´You´´ll see this´);
end;
----
asim
if Assigned (table1) then
...
Unit
System
Category
miscellaneous routines
function Assigned(var P): Boolean;
Description
Use Assigned to determine whether the pointer or procedure referenced by P is nil. P must be a variable reference of a pointer or procedural type. Assigned(P) corresponds to the test P<> nil for a pointer variable, and @P <> nil for a procedural variable.
Assigned returns False if P is nil, True otherwise.
Note:Assigned can´t detect a dangling pointer--that is, one that isn´t nil but no longer points to valid data. For example, in the code example for Assigned, Assigned won´t detect the fact that P isn´t valid.
var P: Pointer;
begin
P := nil;
if Assigned (P) then Writeln (´You won´´t see this´);
GetMem(P, 1024);{P valid}
FreeMem(P, 1024);{P no longer valid and still not nil}
if Assigned (P) then Writeln (´You´´ll see this´);
end;
----
asim
if Assigned (table1) then
...
GOSTEI 0
Denis
12/01/2004
Outra forma....
Como o seu componente é um table, ele está associado a um arquivo. Então pode testar se o arquivo existe.
Por exemplo
if FileExists(´temporario.db´)=False then
....... // processa sua rotina
else
....... // tabela já associada a um arquivo.
Como o seu componente é um table, ele está associado a um arquivo. Então pode testar se o arquivo existe.
Por exemplo
if FileExists(´temporario.db´)=False then
....... // processa sua rotina
else
....... // tabela já associada a um arquivo.
GOSTEI 0
Rock.it
12/01/2004
:lol:
Conssgui fazer, os dois jeitos deram certo!
Muito obrigado pela ajuda!
8) [rock][it]
Conssgui fazer, os dois jeitos deram certo!
Muito obrigado pela ajuda!
8) [rock][it]
GOSTEI 0